Hammerhead!

Hejsan svejsan!

Barnvagnar barnvagnar barnvagnar!!!
Jag blir aldrig riktigt nöjd. Vi har ju haft några stycken.
Majas första vagn va en brio sing som ja va riktigt nöjd med. Så nöjd att jag köpte tillbaka den att ha som singelvagn till Elsan.
Majas andra vagn va en babytravel liverpool. Den va jag riktigt nöjd med men fick sälja den pga att hon hade en perjod där hon vägrade att sova och i den vagnen kunde hon dra med sig ryggstödet upp och det tröttnade jag på så då köpte vi en brio spin.
En kanon vagn, en nackdel att det inte fanns nån tittlucka men det gick fort att vänja sig bort med det.
Det bytte vi mot att få tillbaka våran gamla sing nu när lillasyster kom.
Så nu när lillasyrran kom behövde vi ju en syskonvagn! Å vilken djungel detta är, hade velat ha en babyjogger city select men den va alldeles för dyr, ville också ha urban jungles nya smala syskonvagn men den va också alldeles för dyr.
Så det slutade med att vi köpte en babytravel utav en jobbarkompis. Den är jättebra som promenad vagn men alldeles för bred för mig. Vi blev aldrig ricktiga kompisar så vi köpte en ståbräda till singen och har nu bara använt den. Men Maja orkar inte stå så länge och det är jobbigt att köra med ståbräda på, man får typ gå jämte vagnen.
Sen har vi en lite paraply sulky också men den används ytterst sällan. 
Så nu då, vad ska vi ha för vagn? Jag har kikat och kikat och kommit fram till att jag vill ha en lite och smidig vagn så jag har bestämt mig för en som jag har sagt att jag aldrig ska köpa för jag tycker det ser så hemskt ut.
Men kan det va så när den är så populär!?
Det kommer att bli en phil and ted hammerhead. Blev så glad när jag hittade den med 2 framhjul. Är lite emot 1 hjul fram. Så nu hoppas jag att den ska bli kanon. Beställer den nog ikväll :)

Maja och Elsas första vagn. Helt underbar och snygg!

babytravel liverpool. Klockren liten smidig vagn! Älskade förvaringen i sufletten.

Kanonspinen! smidig och lättkörd vagn, dock ingen tittlucka.

Babytravel syskonvagn. lättkörd men alldeles för stor och klumpig för mig.

Nu blir det nog denna som blir nya familjemedlemmen!
Kopbarnvagn.se har riktigt bra pris på den nu så ikväll beställs den! Iiii jag är så pirrig och vill ha den nuuuu!!!

Hoppas verkligen att jag ska gilla den. Den är ju så himla smidig.
Skriv järna en mkommentar om du har erfaranhet av P&T och vad du tycker! För och nackdelar osv.

Uppdatering! Vi hade ju en bugaboo också. Skitvagn! Iaf den, sleten och nä inte allt bra. Blev riktigt besviken faktiskt....

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag älskar vår syskonvagn, den har allt jag kräver av en vagn och är bara 74 cm. bred så man kommer in precis överallt :D

2012-05-14 @ 15:28:14
URL: http://www.janekallqvist.se
Postat av: Jane

Svar: Ja fy sjutton, precis de husen är det. Kan inte förstå att de inte bara tvättar husen och ger dom lite mer färg!? Det hade ju alltid varit något i alla fall :P



Jodå, vi mår fint bortsett från lillans kolik (BVC sa att det antagligen handlar om det i alla fall). Men hon sover ändå okej på natten och jag testar mjölkfri kost nu och det har redan blivit aningen bättre för henne, så :)

2012-05-14 @ 21:28:39
Postat av: frida

Ja jisses vilken djungel de e me barnvagnar haha.. kan tänka mej att de e ännu mer djungel å hitta en bra syskonvagn :p

Jag gillar dock våran teutonia, men till sommaren tänkte jag byta till en sån brio som ni har:D Provkört flera gånger, å den verkar ju kanon!!

2012-05-17 @ 22:46:10
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0