Härliga fredag!

Dagen började med att jag va görpigg vid halv 7 tiden. Låg och kollade fejjan som vanligt  sen vaknade Majsan och F gick till jobbet.
Maja skulle gå upp såklart och kolla på tv å ha macka. så satt hon och kollade på karlsson medans jag gick å la mig jämte Elsa en stund. Men jag va  inte så trött idag och elsa vaknade också tidigt så vi gick upp och tog på oss och traskade ner till maxi för att handla lite. Så det blev en skön morgonpromenad till maxi. Gick och strosade lite inne på maxi sådär som man gör när man är shoppingsugen. Men NEJ! Jag ska ingte schoppa massa nu, det har vi inte råd med. M fick ett par nya skor iaf men det va nästan nödvändigt då hon bara har vinterskor.
Tog bussen hem för vi handlade så mkt så M satt inte så bekvämt. 
När vi kom hem började vi baka bullar, mmmm vanilj bullar! Provade nåt nytt idag och fylde dom med vaniljkräm istället för smör socker och kanel. Har inte smakat på dom är så det ska bli spännande. 
Passade ju bra med nu när det är renovering på G så gubbarna får nåt att fika med. 
Lunchade på balkongen men Maja sen kom posten och där låg en paket avi så det blev en liten promenad upp till "Nära dig" Köpte varsin glass och gick till lekplaten och gungade. 
Nu har Elsan precis käkar och deckade som vanligt på soffan. Maja springer runt med sin bebis in och ut på balkongen, jag ska snart börja städa iordning för lgh visning kl 17. Drygt en fredag men va gör man. 
Det ska bli så skönt att komma bort i från lägenhet tycker jag. Att bara kunna öppna altandörren och gå ut på altanen och sitta och gotta sig medans Maja leker. 
Om det är fint väder nu framöver kommer vi nog gå till huset istället för hem till lägenheten.  

Nu ska jag börja fixa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0