Underbara fredag, Underbara unge

Även fast man är ledig varje dag så är fredag och helg ändå speciellt.
Det innebär ju faktiskt mys med hela familjen!
Fredrik skulle igentligen ut med några jobbarkompisar men det blev ändrade planer så vi har en familjekväll ikväll.
Imorgon ska Maja sova borta, om vi hittar barnvakt för vi ska ut och äta.
Jag och fredrik firade aldrig våran 4 årsdag så imorgon tar vi med oss Frida och Mika.

Åh det är så skönt när M sover hela natten i sin säng, vilket hon ofta gör men ibland kommer hon intrippandes och vill knö mellan oss.
Imorse kom hon in vid halv 8 och klättrade upp i sängen och sa: Jag har sovit hela sängen mamma! Hon menar då att hon har sovit hela natten i sin säng.
Går upp och gör välling som hon beställt, hon fänger med som hon säger. Ger mig en kram och säger: Du älkar mig mamma hela dan!
Går och lägger oss i sängen igen och myser och lyssnar på majas nya favvolåt Mange bjuder. Sen lägger hon sig ner och tittar mig i ögenen och klappar mig på kinden och säger: Du ä så gosi mamma!
En helt underbar morgon med en underbar unge som verkligen vaknat på rätt sida. Hoppas det håller i sig hela dagen!

Igår gick vi in i ny vecka, alltså V 36. Nu har veckorna börjat gå lite långsammare och allt känns tungt och drygt.
Har börjat få molande värk i nedre delen av magen vilket jag tror är förvärkar. Får det oftast när jag lägger mig på kvällen. Ska till bm idag så får höra mig för lite.
Vill ju inte att hon ska komma riktigt än då det kanske innebär sjukhus vistelse i nån vecka eller 2. Så lite till får hon allt bakas.

Nu ska vi snart börja göra oss iordning för en tripp till stan och en dejt med Johanna och Nikkis.
Hoppas ni får en underbar fredag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0