Tiden går fort när man har roligt...

Ja nu är ju helgen snart slut! Det är inte okej tycker jag. Men kom på idag att jag bara jobbar oktober och november sen går jag på havandeskapspenning. Å hur gött lät inte det då?
Så vad har vi då haft för oss i helgen? Jo i fredags va jag och maja bara hemma och myste.
Vi sov i 3 timmar, va ute på gorden och grävde, josefine va här och pratade av sig lite, Kollade på idol med hela familjen och sjöng elektro pop i kör.
I lördags vaknade vi 06.40 fredrik åkte och köpte gofrukost vid halv 9, morbror Andreas kom hit och åt frukost, fredrik hämtade m´s "cykel" på vinden så gick vi ut en stund. Cyklade bort till morfar och kollade vad han gjorde. Han va inte såå laddad för kretsloppet som han sprang igår. Gick hem och sov en stund sen fixa oss för att åka till stan för att kolla på pappa och Mika som sprang milen.
Efteråt gick vi till city och köpte fika och tog svängen förbi Koffe och Angela.
Sen åkte vi och handlade, kom hem och Fredrik lagade mat så jag och maja kollade på lejonkungen och åt godis, Farboro andras kom hit och åt kvällsmat och kollade på film. Det brukar inte gå ihop sig när vi 3 ska kolla på film för alla vill se olika. Men igår blev det gränsen. En svensk film som va helt ok. Man satt på helspänn ganska mkt så ja den va bra. Jag orkade vara uppe till halv 12, rekod! Brukar gå och lägga mig vid senast 22 tiden och då är jag helt slut.
idag fick vi sovmorgon till 8.20, rena lyxen. Vi har hunnit med att städa och röja iordning uppe på vinden. Fick med mig alla M´s kläder ner och sorterade dom i storleksordning i lådorna så att det bara är att plocka ner och tvätta när det är dags. Men gud vad kläder ungen har och skor ska vi inte ens tala om! Men det är väl så men med första barnet.
Sen har vi också hunnit med en privat sak som jag inte vet om det är bra att ta upp här, men jag blev iaf jättenöjd med det och tack så jätte mkt fina du!

Nu  har vi slängt i oss varsin pizza och ligger och jäser i soffan. Maja är lite trött och gnällig men moraträsk verkar får henne på ganska bra humör.
Imorgon jobbar jag kväll så jag och Maja får lite mystid.
Den lilla fisungen fyller snart är med! Vad ska man köpa? Har lite grejor som förslag men det är ändå svårt.
Vad tycker ni en 2åring ska ha?



Kikar när pappa städar bilen.







Maten va god :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0