Barnvagnsjungel!

Jag älskar barnvagnar och jag älskar att byta barnvagn. Nu när vi ska ha en liten till så går tankarna om en ny barnvagn helatiden i mitt huvud. Syskonvagn, isf bubbel eller enner dom som är 2 sitsiga framåt. enkelvagn + ståbräda. Orkar hon stå? vilar hon fortfarande?  ja alla dessa funderingar.
Det är ju inte dags än för ny vagn men jag vill ändå ha bra koll så man köper det bästa och smidigaste för oss.
har kollat på den nya bugaboo syskonvagnen och det är ju såååå snygg! Men den kostar! 15500 och då vet jag inte ens om allt ingår. Men va snygg den är. Och så smidigt att man kan göra den till en singelvagn. jaja den är ju inte ens att tänka på. Så jag har kollat runt lite på babyjogger city select. Tycker den verkar smidig och att man kan göra om den till singelvagn är verkligen ett +. Nakdelen är väl att när bebisen ligger i liggkorgen så får Maja sitta typ under och det gillar jag inte riktigt. men det handlar ju om en väldigt kort tid. Får åka och prova den på babyproffsen någon dag.

Någon som har några andra tips på hur jag ska göra eller någon annan vagn. Kommentera gärna och säg vad ni tycker.


Kommentarer
Postat av: jenny

Ja är ju beräknade ca. 2 veckor innan dej och Leo blir 2 är i nov. Leo sover fortfarande på dagarna och är ganska lat som de ser ut nu. Så vi köpte syskonvagnen carena double swing. Ett av brios märken. Jag är super nöje :-D skit svårt när dom stora är i den åldern. Men tänkte även på att vissa barn sitter i vagn tills dom är 4-5 år. Sen åker vi mycket buss och är ute mycke så vi måste ha syskonvagn, ståbräda är inget alternativ. :-D hoppas du hittar en du gillar :-D

2011-09-09 @ 18:00:57
Postat av: josefine

babyjogger city mini dubbel. vi ska köpa den fast som singelvagn. jag ogillar alla tvillingvagnar som innebär att barnen sitter över under bakom framför varandra.

2011-09-10 @ 00:59:05
URL: http://kwamrak.blogg.se/
Postat av: Sara - Blivande 3 barnsmamma

Håller med dig om att bugaboos bara är för underbar! Men de pengarna är inte att leka med.

Vi hade en carena double swing när W föddes. Hatade den! (så olika man kan tycka =) )Klumpig med jättedålig fjädring, smal trång liggdel och ett icke höj och sänkbart handtag

Sen köpte vi Phil och Ted. Den älskade jag!



Ta god tid på dig och kläm och känn och läs om vagnen, och gör inte som jag, köp för att den verkar bra.

Själv skulle jag nog inte satsa på enbart en ståbräda. De blir tröttare än vad man tror vid den åldern.



2011-09-12 @ 13:50:35
URL: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0