Paket till mig Maja och bebis

Hej igen.

Efter våran vila på 2½ timma kom posten. Maja blir alltid lika nyfiken och springer och hämtar den. 
När jag kommer ut i hallen set jag att brevlådan inte är stängd, för där sitter ett paket från goboken till Maja.
Ett paker som vi har väntat på hur länge somhelst. 
Det va inga speciella böker diretk utan lite godnattsagor vilket passar bra nu när vi har fårtt in det som rutin att läsa för M varje kväll när hon lägger dig. 
Kul med lite nytt att läsa så att det inte bara blir samma.

Efter många om och men och letande i kyl och frys efter mat som vi va sugna på så tog vi oss en busstur ner till maxi och handlade.
Blev lite av varje som åkte ner i påsen. Fiskbullar, falukorv, potatis, bröd osv. Maja träffade som vanligt på massa roligt folk som hon hejar och pratade med. Det va speciellt en tant som hon stäkte upp armana mot och sa kraaam. Den lilla söta tanten kunde ju inte låta bli så hon gav M en go kram och satte sig på huk och pratade lite. 
Vid brödet så började maja somvanligt ropa på Monika! Å vilken tur att hon jobbade så hon kunde störa henne lite :)

Handlingen fortsatte en stund till sen tog vi bussen hem. 
Maja blev helt till sig när vi gick av bussen och gick ner för backen. Ambilasen med blåljus. Det är väldigt intressant med polis, ambulans, brandbli, traktor ,lastbil osv. 
 
Till sen lunch blev det stekt falukorv och snabbmakissar. Såå gott! och det tyckte nog Maja också för hon åt upp precis allt. Sen va hon så redig och tog min tallrik och gick och slängde det som låg kvar på. Hon är så redig min 2 åring!

Å efter maten tog vi en promenad upp till nära dig och hämtade ett paket som va till mig och bebis.
Ett litet startpaket från Goodiebaby med bla. blöjor, haklappar, hudkräm och en mama tidning. Så idag har alla fått paket. Rättvist. Har ett paket att hämta ut hos babyproffsen också. Med den berömda blöjhinken. Den är bra men nya påsar är ju så jäkla dyra 

Nu sitter vi på soffan och slappar. Sitter och funderar på om jag ska klicka hem one tree hill boxarna. blev så sugen igår när jag såg att dom nya avnitten gick. Har inte alls följt den serien men den är ju såå bra.
så njaaa vi får se. Väntar ju fortfarande på Glee säsong 3 som aldrig verkar komma.

Sköönt att vara ledig ända tills på fredag halv 3. Om inte någon ringer och vill att jag ska jobba såklart.
Vi har ingenting planerat på hela veckan och det är skönt. Tar dagen som den kommer.
Imorgon ska vi till BM och lyssna på lillabebis. M ska följa med mig, Det ska bli kul å se hur hon reagerar och hur jag reagerar.
Jag gråter för minsta lilla just nu. I lördags när vi va ute hos Marita majas farmor så slog hon i pannan i en kökslåda. Marita ger henne till Fredrik och det har jag  lite svårt för, det är alltid jag som har tröstat M och hon vill alltid komma till mig när hon är ledsen. så när Maja låg på fredrik axel och grät och började jag också gråta.
Mitt lilla barn hade så ont och hon va inte hos mig. Åh jag måste släppa de. Det är ju faktiskt Fredriks barn också.
Är jag konstig att jag är så "Majig"?

Nu kommer det lite goa bilder.




En fin bild från Martin och Annas bröllop

Majsan 2 år


















Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0