Ledig lördag

Här va det ingen action på skrivandet direkt. tyvärr går mitt intresse upp och ner nu och har gjort ett tag. Jag ska väl försöka få ordning på detta och snart finns det mer tid till intresse också. Idag är det lördag och Maja beslöt sig för att ta sovmorgon. Inte så konstigt om man tänker på kvällen igår. Min moster, Anna och mormor kom igår kväll så vi träffades alla hos Andreas och Petra och käkade lite. Vi va inte där ifrån förrän runt 22. Full fart på M helatiden. varför ska jag då alltid vakna tidigt? Så nu ligger jag och min andra lilla skatt och pratar med varandra för h*n är iaf vaken. Min underbara lilla bebis i magen. Jag längtar så mkt efter dig! Det kommer bli fyllt hus för som det verkar i magen så får vi en "Maja 2". Så det blir nog full rulle. Maja är väldigt intresserad av bebi mage som hon säger. speciellt på morgonen när vi myser i sängen. Hon vill gärna klappa, pussa och krama magen. Mina mysälsklingar. Idag ät det lite kalas hos mamma för lillebror Emil fyller år. men innan dess så ska det hinnas med lite städ och bus och en annan sak som jag hoppas ska vara bra oxh att det går vägen. nu ska ja pussa på min stora tjej. Nej jädrar jag glömde ju säga att vi va på bvc igår. vägde och mätte. Det är väl alltid lika kul för en mamma att veta hur stor ens barn har blivit. Hon vägde 13,1kg oc va 90,8 lång. Helt perfekt. Hon fick massa beröm för talet och motoriken. Hon pratar 5 ords meningar klart och tydligt och igår så ritade hon huvudet till en gubbe, det va första gången jag såg henne göra det. Sen ritade dim varannan gång så bvc ritade huvudet och så frågade hon om M kunde rita håret och det gjorde hon, cirklar ovanför huvudet precis som hår. Man blir ju väldigt stolt som förälder när ens barn får massa beröm. Så nu ska vi mysa ner oss hon lilla M. Pappa F jobbar idag så han missar detta mysiga mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0