Alvedon supp!!!

Alvedon supp är ju totalt vädelösa!!! Maja har nu haft feber sen igår eftermiddag pga att alvedonen inte hjälpt.
Jag kan inte ta mig någonstans för att köpa ipren då jag inte kan lömna M själv hemma eller ta med henne pga magsjuka så vi får väl vänta på att någon snäll själ kommer med det till oss.
Hon har inte kräkts sen igårkväll och är lite piggare idag, druckit bra med vatten och ätit lite på en macka.
Nu ligger hon och halvsover och kikar Igglepiggle!
Hon är så rädd för att kräkas igen stackars liten! Men nu hoppas vi att det ska va bra med det och att jag och fredrik klarar oss.

Kommentarer
Postat av: Caroline mamma till Juni

Usch stackars er lilla dotter :( inte kul med magsjuka, det är nog värst av allt. Och som du skriver så funkar ipren mycket bättre än alvedon! Vi gav Juni magsjuka vaccin när hon var några veckor gammal, man kan be bvc-sköterskan att prata med en läkare som då skriver ut det. Så får man köpa det själv på apoteket och så ger bvc-sköterskan det i munnen (det är ett drick-vaccin). Här är en länk att läsa om det http://www.barnvaccin.nu/rotarix.aspx. I vissa länder ingår det i det vanliga vaccinprogrammet men inte i sverige. Jag hatar magsjuka så det var väl därför vi valde till det :) Lycka till med lilla bebisen! Caroline

2011-11-15 @ 22:18:16
URL: http://juniochjag.blogg.se/
Postat av: Jane

Svar: Haha ja men jag är ju halvt om halvt senil serru ;-) Jag vet att jag nämnde det för någon annan häromdagen, men jag hade ingen aning om att jag redan berättat om det för dig, haha!



Jodå, jag kämpar på! Det är redan ganska tungt, men det ska nog gå bra ;-) Själv då?

2011-11-16 @ 21:19:42
URL: http://www.janekallqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0