Kampen mot kilona!

Hej alla glada!

Hur mår ni en frusen dag som denna då? Jag och M har varit inne heladagen och bara latat oss.
Fick lite egentid för att gå och fika med mina fina tjejer Josefin och Johanna och så följde fina mickan med:)
En trevlig pratstund om allt från förlossningar till bilkrockar. En mycket trevlig stund var det iaf.
Ni mammor och pappor! Har ni mkt egentid? Jag har väldigt lite egentid med det är nog för att jag jobbar så himla mkt och hinner knappt med att träffa vänner utan M.

Nu till något helt annat! Jag och Fredrik har för ca 2 månader sen ändrat på våran kost och matvanor = mindre portioner och 1 "mat dag" i veckan. Fredrik har gått ner ca 12 kg och jag är jätte glad för hans skull! men jag då? 4 kg!? Haaaallåå? Och då rör jag på mig ganska så mkt iaf, inte tränar men går eller cyklar fram och tillbax från jobbet. Skulle så gärna vilja börja träna men med dom timmarna jag ska göra extra på jobbet och en familj så har jag verkligen inte tid och inte råd heller för den delen. Går in gratis på badhuset så där skulle man ju kunna gå när man kommit ner några kg. Men nu iaf så har jag bestämt mig att ta i med hårdhanskarna så att jag känner att det börjar hända något. Camebridge i 3 veckor ren kur! jag vet att alla säger att man går upp ännu mer än man gick ner när man väl börjar äta men nu har jag verkligen bestämmt mig! Kör först 3 veckor ren kul sen trappar jag ner och kör 2 påsar om dagen i ca 1 vecka och sen 1 påse om dagen kasnke 2 veckor. För nu har jag ju ändå lärt mig att äta små portioner och vara nöjd efter det!
Jag måste verkligen klara detta. Orkar inte går runt länge och känna mig äcklig och tjock.
Vill absolut inte bli pinnsmal men vill trivas med min kropp och inte känna att alla glor mm. Jag vill kunna känna mig fin och och smal utan oroa mig för dubbelhakan eller att magen ska hänga över byxkanten.
Att gå ner i vikt för mig kommer nog betyda väldigt mkt för jag kommer nog få ett så mkt bättre självförtroende.

Startvikt: 80 kg
Midjemått :109 cm
Målvikt: ca 65 kg


Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Jane

Önskar dig lycka till! Hoppas verkligen du når din målvikt (vi har samma målvikt, hihi). Det är skitjobbigt att gå runt och känna sig tjock, jag håller med dig. Jag var som mest uppe i 97-98 kg innan förlossningen... INTE kul. Men nu är jag nere på 78 och har då 13 kg. kvar.



Heja oss! :-)

2011-05-02 @ 22:22:06
URL: http://www.janejohansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0