Dag 5 & 6

Hejsan svejsan!

Underbart väder vi har eller hur!?
Gårdagen var verkligen inte min dag iaf inte förmiddagen. Började med att Maja vaknade kl 06.30 så vi gick upp och lät pappa sova. Hade ett helt berg med disk så började diska medans M sprang runt och lekte. Orur nr 1: Pajade 4 glas.
Tänkte att vi skulle överraska Fredrik med god frukost så vi gick upp till pilens. Nr 2: Pilens va stängt.
Gick och köpte färska frallor på bageriet, men vi hade ju inte direkt pålägg hemma så tänkte att vi tar bussen ner till maxi, Nr3: missat bussen med 3 min. Gick hem och lämnade frallorna och gick till bussen som skulle komma om ca 20 min. väl nere på maxi handlade vi massa gott. Nr4 missat bussen med 3 min igen! Så fick åter igen vänta faste denna gången 30 min. Å när väl bussen kom och jag skulle köra in vagnen så Nr5 rullar drickan under bussen och hamnar framför ett av däcken så den inte går att nå. Nr:6 busschaffören kör över hela drickan. Nr:7 ingen direkt orut men jävligt irriterande så står 2 busschafförer och skämtar om det, Tex att va det till gubbens grogg i kväll, Eller kanske bakfyllan? Då kan du ju köpa en lättöl istället, Du kunde ju tagit panten! Jag stog bara helt tyst och log lite åt dom när dom trodde att dom va gör roliga.
När vi kom hem gick jag in till Fredrik och började storlipa! Hur skulle denna dagen gå?  Men någon mer otur blev det inte.
Åkte till knalle med mamma emil och M för att leta present till min lillebror. Hittade ett par skor till mig också.
Just nu är det så himla mkt jag vill ha! Saker till mig till M till hemmet. Jag vill vinna 5 miljoner så vi kan köpa ett hus, så jag kan ta körkort och köpa en bil, och allt annat som vi vill ha!

Igår kväll gick vi till F´s farmor och farfar. Det va mysigt för alla va där, alla syskon och respektive. Det är inte ofta det händer.
Dom bjöd på grillat. Hmm ja jag åt lite. Men pratade med mamma om det och det va ingen fara. Men det va inte så gott som jag trodde att det skulle vara. Så lite ångest fick man för jag hade likaväl kunnat skita i det.

Så vad händer idag då? Jo nu har vi precis ätit frukost och jag sitter och väntar på att solen ska komma runt hörnet så jag han sätta mig på balkongen och sola lite. Sen är det dags för kalas hos lillebror Andreas. Jag ska sitta där och dricka en cola zero medans alla andra äter tårta. Men det är det faktiskt värt. Mätte magen idag som jag igentligen inte skulle göra men jag blir så nyfiken.
2 cm mindre va den och imorgon får vi se hur mkt jag har gått ner.
Tänkte att jag skulle väga och mäta mig 1 gång i vecka och igentligen på tisdagar men eftersom jag inte har någon våg hemma så får jag väga mig på hambo och dit ska jag imorgon.
Nu ska jag gå ut och njuta lite av solen.

Ha en jättebra dag.
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0