Julen varar inte till påsk!

Nä iaf inte hemma hos oss. Idag åker den ner i lådan och kommer inte upp förrän i dec igen.

Hej förresten. Hur har ni haft det i helgen?
Jag låg ju somsagt på sjukan 1 natt. Fick reda på att det va bukspottkörtelinflammation som någ beror på gallsten. Så om 4-6 veckor ska jag operera bort gallblåsan. Jag är skit nervös för operationen för jag har aldrig varit sövd innan. Sen också för hur ont jag kommer ha efter. Lästa att man blir sjukskriven 4-5 veckor om man har kontorsjobb men om man har ett mer fysiskt jobb vilket jag har kan det bli några veckor till. Hmm låter lite drygt faktiskt.
Du kanske har opererat bort gallblåsan? Kan inte du isf berätta lite hur det är?

Just nu håller jag på att plocka ner alla julsaker, har flyttat ut majas byrå till hallen. ja det blev helt ok faktiskt. sen så är jag riktigt trött på grönt! Det blir lite dumt eftersom vi har det i vardagsrummet. Inte bara på grejer utan även matta så det är inte jättelätt att bara byta färg sådär. Vi har iofs en svart matta i sovrummet men den är rund. Hmm jag får prova helt enkelt. Det är ett himla meck med inredning!

Nä nu måste jag fortsätta innan M vaknar. Å hur länge har hon sovit igentligen? Glömde kolla tiden. jaja det ger sig.


Kommentarer
Postat av: Jane

Nej, fy! Stackare :-( Hoppas verkligen att operationen går bra. Jag har heller aldrig varit sövd och skulle också vara riktigt nervös inför en sådan grej. Men sjukvården nu för tiden är ju bra, så du behöver nog inte oroa dig egentligen. Men man gör ju det ändå. :-P

2011-01-04 @ 14:59:53
URL: http://www.janejohansson.se/
Postat av: Johanna V

Jag har en vän som har opererat bort gallblåsan. Jag får fråga henne lite om det!

2011-01-04 @ 16:25:47
URL: http://bloggitch.se
Postat av: Farbror.

http://www.expressen.se/halsa/1.1652481/operera-gallblasan-pa-lunchen



:)

2011-01-04 @ 16:28:10
Postat av: Farbror.

Själva sövningen är inga problem. Jag var förväntansfull när jag sövdes ned. Dom spruta in lite tjosan i blodomloppet på mig och jag andades i en mask. Så sa dom åt mig att räkna till 3. Så gjorde jag det, och vet jag hann säga godnatt så var jag borta :) Enda äckliga var när man vaknade. Torr i halsen som fasen och lite irreterad. Samt törstig. Haft slangar ner ju. Kunde knappt prata först.

2011-01-04 @ 19:41:35
Postat av: Jane

Svar: Ja, det håller jag med om. Men jag hoppas verkligen att det går bra. Nyckeln till det mesta är ju att försöka slappna av och inte stressa upp sig (i den mån det går) :-P



Ja, den är jättefin verkligen. Och han sitter bra i den också! :-)

Vi tänkte egentligen köpt den billigaste vita från IKEA, men vi har ingen plats för den. Den ser ut att ha så stor "omkrets" nere vid benen, och vi har en rätt liten matplats, så det var tur att vi fick denna :-)

2011-01-04 @ 20:55:25
URL: http://www.janejohansson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0