AlltIEtt

Nämen hej.
Är det bara jag som tycker att det är lite dåligt med bloggandet nu?
Känner att jag inte har riktigt tid även om vi bara är hemma.
Maja sitter nu snällt i soffan och kollar på Igglepiggle så nu tänkte jag passa på och bju er på vad vi har sysslat med dom 2 senaste dagarna.
Igår va Fredrik ledig som många  andra så. på förmiddagen grejade vi lite i hallen för ja flyttade ut M´s byrå i tisdags men det blev inte riktigt som jag ville för det va kontakt i vägen men nu är det fixat. Nu ska vi bara hitta en ny hatthylla för vi måste flytta jackora till ett annat ställe å den vi har nu är för lång för den andra väggen. Mycket krångel blir det emn det kommer bli bra när det är klart.
Jag håller på att fundera lite kring M´s rum mä. Hon har så himla mkt grejer å jag vet inte vart ja ska göra av allt så lite har tyvärr fått åka upp på vinden. Men har kikat runt lite på ikea och såg att dom hade förvaringslådor hon kan ha under sängen å det är ju perfekt. Sen behöver hon någon slags hylla att ha på väggen å då tänkte ja att hon kanske kan ta våran tv-bänk för vi ska nämligen köpa ny, Våra grejer får ju inte vara ifred som det är nu så vi behöver en med luckor på.
Sen så tänkte jag att hon ska ha ett bord och 2 stolar mä. Ja det blir nog säkert bra vad det än blir.

Igår på eftermiddagen åkte vi till Fredrik farmor och farfar och käkade middag en blandning av julmat och lutfisk. det va ganska gott men man är ju ganska trött på julmat överlag.
Efter att ha varit där en bra stund så va Maja helt slut. Hem och hopp i säng för hennes del.
Hon har sovit 2 nätter i sitt rum nu och det har väl gått sådär. Hon vaknar mellan 2-3 och vill sova i våran säng. Å inatt så vägrade hon somna om. Det tog ett bra tag innan hon somnade, med rumpan precis vid mitt ansikte. Jätte gott att ligga och sniffa på en kisseblöja:/ Men vi sov iaf till 8.40 idag och det va skönt.
Iaf igår när M hade somnat så kollade ja å Fredrik på film, Trollkarens lärling. Den va mkt bättre än va jag trodde.
Idag har vi inte gjort så mkt än. Ätit frukost och mellanmål typ. Maja ska väl sova snart å då ska jag steka pannkakor eller plättar. Maja går runt och säger kakakaaa nu vilket betyder pannkaka. Hon har inte gillat de innan men tänkte prova nu igen. Alla gillar väl pannkakor? I eftermiddag när Fredrik slutar ska vi åka till bosättningspiraten och kolla på ny tv-bänk. Sen ska vi äta bakadpotatis ikväll.

Just de vi har ju varit på BVC mä. Tror inte att jag ahr skrivit om hhur det besöket va.
Vi va där förra torsdagen för en extra vikt kontroll för hon hade gått ner 100g sist 10,1kg.
Så jag va ganska nervös för hennes vikt men hon hade gått upp till 10,5 kg nu så det va skönt.
Hon hade växt mkt på längden mä hela 82 cm lång är hon. Vi fick också massa beröm för att hon pratar så mkt och att det är lätt att förstå vad hon säger. det är alltid kul att få beröm:)

Nä nu ska Maja vila och ja ska plocka lite å sen göra pannkakor.
Hoppas ni får en mysig fredag.

Bus med pappa igår.




Kollar Igglepiggle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0