10 Januari

Hej hej.

Jag kanske ska börja med att berätta vad vi har gjort i helgen.
I fredags när Fredrik kom från jobbet så åkte vi till bosättningspiraten. Vi va ute efter en ny tvbänk som vi också hittade. Maja röjer ju ut och pillar på allt vi har i tvbänken ny. Det är bara fack i den vi har men nu har vi beställt en med luckor.
När vi kom hem började vi lite smått med maten och Farbror Andreas kom förbi. Det blev kinect spelande ända tills läggdags runt 23.30. Då va jag helt slut.
På lördag morgon fick vi sova till 9 vilket va skönt. Gick upp direkt och åt frukost sen lyckade jag övertala Fredrik till att åka till Ikea. Vi fck med oss lite grejer hem så som bord och stolar, matta, ramar och toapall till Maja. Ny lampa, hatthylla, ljus, till oss. Jag har ju möblerat om lite i hallen, så byrån som stod i M´s rum står nu i hallen där jackorna hängde så fick flytta jackorna men våran fra hatthylla va för lång därför vi köpte ny. Men jag är riktigt nöjd med ommöblerningen. Nu ska jag bara hitta lite krimskrams att ha på byrån och lackhyllan vi satte upp. ja det är alltid ett jädra pill.
På lördageftermiddagen åkte Fredrik till en kompis och spelade tvspel så jag å M va själva hemma. 
Min bror och Petra kom förbi en sväng och busade med M och spelade kinect. 
Dom va så snälla att dom åkte å köpte köttfärs mm så ja kunde göra tacos. Så det mumsade jag å M i oss på kvällen. 
När M hade somnat satte ja på en film ( Remember me) Den va riktigt bra. Å fy vad jag lipade. I början mitten och slutet. Men slutet va värst. Maja vaknade i halva filmen och vill inte sova så hon fick komma upp och kolla klart filmen med mig. Hon va jätte snäll och satt och kollade lugnt och stilla.
Igår fickade vi iordning allt, satte upp hatthylla, lampa, lackhylla mm eller a Fredrik gjorde. Han är så duktig sååå:)
Vid 14 tiden kom Sophia förbi och tjötade lite.När hon hade gått kom pappa och Greta å sern stund efter dom kom så kom Frida.
På kvällen käkade vi pizza och kollade på Death race 2. Den va la sådär.
Idag vaknade vi 7.24 och ja va as trött. Maja har sovit i våran säng hela natten för hon brömde nog nåt riktigt läskigt igår och ville absolut inte fortsätta sova i sin säng. Å sen orkade jag inte bära in henne.

Idag ska Johanna och Nikki komma hit. Det ska bli jätte mysigt för har inte träffat dom på jätte länge.
Imorgon åker vi till ikea igen med Frida. Hon ska köpa säng och jag vill ha en lampa till så vi följer mä. '
Maja ska till tandläkaren för första gången imorgon mä. Det ska bli riktigt spännande å innan de ska vi träffa maria och Zara som också va jättelängesen vi träffade.

Nu orkar ja inte skriva mer. Men jag bjuder på lite bilder av ommöbleringen och maja som precis deckat när hon kollade på Igglepiggle.


Här hade vi jackorna innan. Nu ska jag bara inhandla eller hitta lite
krimskrams som passar in.

Såhär ser det ut nu

Majas nya stolar. Det ska vara ett bord i samma serie som stolarna men
det va slut så vi köpte ett billigt lackbord sålänge.

Trött liten dam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0