Idioti!!!

Sitter nu å kolla slutet på valvakan och blev jävligt irriterad när jag fick reda på hur det funkar.
Efter som jag inte är så insatt i detta så hade jag inte en aning, men S har mest röster men vinner inte för att alliansen har med röster sammanlagt.
Sicka jävla skit regler!
fattar då inte vf man ska rösta på pari utan det hade väl varit bättre om man hade fått 2 lappar med alliansen på en lapp och rödgröna på en annan så väljer man den man vill och sen om man vill rösta på nåt speciellt parti så kan man kryssa i så som man gör med namnen nu. Ett jävla slöseri på papper mä!
Åhh fan va trött jag blir!
Men men inte mkt att göra åt nu.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Det handlar ju om hur många mandat varje parti får. Därför röstar man på varje parti istället för varje block.

2010-09-20 @ 06:43:53
URL: http://kwamrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0