Julpynt&annat

Hej alla goa.

Hur mår ni? Är det kallt ute? Fredrik sa att det va -8 imorse. Hmm.

Hoppas denna snön ligger kvar ett tag nu så man hinner va ute och leka lite med Maja.
Va i ullared igår å köpte en babypulka och hon tyckde det va askul att åka. Så vi får se om vi hemmer med lite pulkaåkning idag.
Maja vilar nu sen ska vi fixa oss och åka en sväng till Leos. Där har vi inte varit på jättelänge nu så nu är det dags.
Igår började vi plocka fram julgrejerna här hemma. Igentligen gör vi det 1a advent men då jobbar jag hela dagen så det fick bli lite tidigare i år.
Det börjar väl bli lite ordning men jag saknar endel grejer som vi får införskaffa oss. tex en röd kappa i vardagsrummet, julblommor i köket, belysning i Majas rum och lite mer jul helt enkelt.
Igår skulle vi bakat lussekatter men vi orkade inte de så får skjuta upp de tills måndag.
Har ni saffran i lussekatterna?
Jag har inte de men Fredrik har så vi får göra 2 olika, A eller jag gör mina å han sina.

Ieftermiddag ska vi till mamma och dra lotter om julklappar. Hon skulle fixa ett litet julbord mä så de blir nog mysigt.
Nä om jag ska sätta igång å fixa mig innan pluttan vaknar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0