Egentid, Vad är det?

Godmorgon!

Har ni sovit gott? Jag har sovit sådär. Maja har vaknat 2 nätter nu runt 3 hon somnar ju om men antingen vill hon ha mat eller byta blöja. Inatt fick hon ingen mat för vi tycker inte att hon ska behöva de nu när hon är så stor men ibland ocrkar man inte lyssna på gnället. Så inatt fick hon ingen välling utan fick komma upp å lägga sig jämte oss och hon hade visst legar och korvat sig ett tag innan hon somnade. Jag va as trött så det märkte inte jag av.
Hon vaknade igen lite innan 6 men då skulle dom ändå upp så det va lugnt. Så hon fick välling och kolla på igglepiggle som hon gör varje morgon innan hon ska till Britt.
Dom skulle fotograferas idag hos dagmamman så hon skulle vara där tidigare och då va hon så snäll att M kunde komma redan kl 7 så jag slapp gå upp till lokalen ( ligger vid netto hulta) å va där kl 8 sen gå hem. Så idag fick jag sovmorgon! Yes tänkte jag, men förra veckan låg det en lapp i brevlådan att dom ska sätta in telias bredband här, den 30/11 mellan 7-16 JÄTTEKUL! Men somtur är har dom inte kommit hit än för dom började ölängst upp men man kan ändå inte sova för allt borrande och att dom kanske kommer hit snart så man ligger ju på halvspänn. Hoppas på att dom kommer när jag har gått runt 11.30. Möte såklart idag på min lediga dag sen upp till lokalen och hämta M.
Men nu på morgonen får jag ju lite egentid, Men vad ska man göra? Det är så lugnt och skönt hemma men jag saknar min lilla korv!
Det är inte så ofta jag har egentid för jag älskar att vara med min Maja. Men jag måste bli bättre på detta.
Fredrik får ju egentid 2 ggr denna veckan. Fusk tycker jag! Men men det är väl meningen att mamman ska vara med barnet/n dygnet runt.?

Ja nä jag får väl börja göra mig iordning då så man kommer iväg på dedär jädra mötet.




Mamma älskar dig

Kommentarer
Postat av: Josefine

Oj är det redan den 30/12 i din värld ;-)

2010-11-30 @ 10:52:21
URL: http://kwamrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0