Det doftar pepparkakor

God morgon.

När vi vaknade idag 7.20 så va det helt vitt när vi tittade ut. Åhh en dag med pulkaåkning tänkte jag. Men nej inte de för snön håller ju på att smälta bort :( Hmm så det va la förbaskat onödigt att den kom över huvudtaget!

Vi började morgonen med lite BK och mys i soffan sen fick jag en såndär julkännsla i hela kroppen så satte på julmusik och hämtade M´s adventsklappar, pappar, tejp, sax och snöre och började slå in. Inte helt lätt med en liten busunge som inte låter någonting vara.
Kom på mitt i inslagningen att jag köpte doftljus på IKEA sist vi va där, tände några i vardagsrummet och några i köket och efter en stund så luktade det pepparkakor i hela lägenheten. Fy så mysigt.
Nu ligger M och villar med sin pappi som va ute med jobbet igår.
Senare idag blir det nog att ta oss ner till farbror Koffe som fyller år idag. Annars vet jag inte vad som händer idag. Skönt att det bara är lördag iaf.

Igår va vi hos pappa/morfar och åt ost&skinkpaj, riktigt mumsigt. Han fick även en försenad farsdagpresent.
Vi va hos Johanna en sväng igår mä. Åt go blåbärspaj! Magen börjar bli riktigt stor nu å bara 2½ vecka kvar nu. Bäbis bäbis bääääbiiis.

Nu ska jag fixa lite frukost till min man.




Maja älskar traktorer och va tvungen att spana in när
den plogade parkeringen. Å det va ju jätte häftigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0