Torsdag

Hejhå!

Fortfarande tråkigt väder här i borås men nästa vecka ska de bli betydligt bättre och varmare.
Ja så vad händer idag? Hos oss blir det ganska lugnt, Johanna & bebis i magen kommer hit och myser.
har inte träffat henne på en vecka nu så ska bli kul å se om magen har växt nåt, hon är ju bara i vecka 14 men hon är så smal så de kommer synas tidigt. Bebis är beräknad i december å det är ju hur länge som hällst kvar!
Åhh tänk att få hålla i en liten bebis igen, Har nästan glömt bort hur liten maja va!
Hon har alltid varit en snäll liten bebis. Men nu är hon en stor tjej som är överallt!
Det är först nu jag förstår varför alla säger att man ska njuta av den första tiden, då är dom ju så små å bara ligger där och inte som nu när hon röjer runt överallt inget är i sin ordning nästan:D
Så det ska bli kul å se hur pappa fredrik ska klara av denna sommaren :D å troligt vis så går hon snart mä.
Ja han kommer få fullt upp stackarn.
Jag ångrar lite att jag ska jobba i sommar för de hade varit skönt att vara hemma över sommaren mä men vill man ha jobb så får man ta de som finns och så hoppas jag på fast eller vik efter sommaren.

Nu är det bestämt att Maja ska börja hos dagmamma den 4 okt men vi ska fortfarande stå kvar i kö till dagis så det känns jäkla bra faktiskt.
Dagmamma var nog det bästa för Maja nu när hon är så liten så kanske hon kommer in på dagis till våren.

Maja är ju lite drygt 8½ månad och har sovit och somnat jätte bra ända sen hon va "liten"
men nu denna veckan vägrar hon att somna i sin säng utan ska somna jämte mamma eller pappa i våran säng.
Å igår va de katastrof! Hon skrek som aldrig förr och jag känner mig så elak när hon ska stå i sin säng å bara gråta å gråta, ja jag mår riktigt dåligt så efter några försök så gick jag in å tog henne i famnen och hon blev knäppttyst! Lilla korven då.
Så fredrik googlade lite och kom fram till att runt 8 mån kan dom komma in i en sån fas där dom vill vara nära mamma å pappa hällst hud mot hud så låt barnen somna i din famn! YES underbart!
Så hon fick komma ut i vardagsrummet igen och försöka somna i mig famn vilket inte gick så bra för sophia va här å då va ju hon väldigt intressant, så fredrik gick in å la sig jämte henne å hon somnade på 2 sek.

Nu ligger hon och sover sen 2 timmar tillbax å så länge brukar hon inte sova, men förkyldningen spelar väl in lite mä tror jag.

Nu ska jag gå in å kolla till mitt lilla troll.

Ha en bra dag
Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Tant Johanna

Hon är så söt min lilla fesa. Hon är verkligen överallt :D Mys var det idag <3

2010-06-10 @ 22:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0