Torsdag

Nu tänkte jag att jag skulle passa på att blogga lite medans min lilla fis fortfarande sover.
Det är helt underbart att maja tycker om att sova på morgonen.
Hon sover oftast hela nätterna men nu har hon börjat vakna vid 3 tiden och de har hon inte gjort på jätte länge,
Ganska jobbigt och gå upp å fixa mat nu när hon annars sover till ca 6 på morgonen. 
När vi va på BVC sist så frågade hon hur Maja sover på nätterna å ja sa att hon brukar vakna mellan 5-6 och att jag tycker att dee är helt ok för då har hon sovit från ca kl 22. Hon sa att vi kunde börja med NAN 2 (modersmjölkersättning) för att den mättar mer och är tjockare *skit snack* den är precis lika tunn som NAN 1 och hon äter var 3-4 timme ändå. Fredrik har läst och jämfört dom och de enda som skilljer är lite med järn i NAN 2. Jaja nog om de.

Idag är de somsagt torsdag och det innebär att pappa Fredrik ska jobba över till 20.00 men för att de inte ska bli allt för tråkigt så kommer Josefin och Sophia hit och hälsar p =)
Hade igentligen behövt städa innan dom kommer men jag orkar verkligen inte.
Igår sålde vi Fredrik tv-bänk å fy fan va damm de va under den. jag har nog aldrig dammsugit inder den tror jag inte å vi har bott här snart ett år. Äckligt!!! Sen ligger de 7 miljoner sladdar där me och dom måste jag stå ut med och se. Fast förhoppnings vis tar fredrik bort dom snarast möjligt. Så de blir ingen film på projjen på 1 mån nu ungefär :( för nu ska vi snart börja packa. Fy va tråkigt.
Tur att man blir av med mkt grejer innan com tex soffan, soffbord som pappa ska köpa. sen ska vi ränsa ur bland glas och tallrikar mm.
Så det enda tunga som ska flyttas är sängen, för vi ska köpa ny soffa och köksbord imon och de tar la ca 6 veckor att få hem soffan så vi blir sofflösa i ca 3 veckor men vi ska nog överleva.
 Nån som vet vart dom säljer billiga flyttlådor förresten?

Igår va vi hos mamma en sväng och kollade på tyg till Majas dopklänning.
Hon kommer bli såå fin.
Vi fick lite mat där med, mums potatisgratäng. De godaste jag vet!!

Nu får jag ta å fixa lite innan flickorna kommer.

Ha en underbar dag.
pussåkram


Mammas sömntuta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0