Onsdag

Hejsan svejsan.

Hur har ni det denna härliga onsdag?

Vi har det kanon bra, Maja vaknade kl 6 och hade lite vårt att somna om men när ja la henne i sin säng så slocknade hon direkt och sov till 9.
Idag har vi städdag hemma, har diskat all disk nu så snart ska ja börja damma,dammsuga och torka golven.
Mamma/mormor va här en sväng. Hon skulle lämna lite kläder hon köpt till M. 2 jättefina klänningar och en pälskappa/tröjaoch en bolero. Det är inte så ofta hon har klänning men när hon väl har de så blir hon en riktigt tjejig tjej :) Hon fick själv välja vilken hon ska ha på jul å nyår och hon valde helt rätt.
Mamma hade också mä sig M´s nya gardin som vi väntat på ett tag, men nu äntligen fick vi den och det blev jätte bra. Bort med som rosa långa tråkiga och upp med en hissgardin med massa färg.

Igår va vi i knalleland med faster Frida en sväng. Hittade 2 julklappar till men har fortfarande några kvar.
När fredrik slutade åkte vi direkt till Liseberg. Meningen va att vi skulle träffa min kusin Sandra och hennes son Sem och min andra kusin Mikaela och dennes gubbe å son Devin. Men Sandra och Sem kom aldrig vilket va väldigt tråkigt.
Vi gick runt och kikade lite i kylan för jäklar va kallt de va. Mina fötter va IS!
Vi spelade lite på hjulen men vann ingenting. Vi va inne i ett stort tält eller va de va å där satt en kanintomte, Fredrik gick mä M upp men hon blev rädd. Tomtens hjälpreda frågade va maja önskade sig i julklapp Pappa Fredrik svarade: Va önskar du dig blöjor! kanin tomten fick speler och stälde sig upp å började leta bakom sig.
Han får upp en påse och ger M 3 blöjor ;D Så jäkla klockrent.
Kaninen gick ner för trappan och började jaga min kusin. Hahah as kul.
Vi gick vidare för att leta efter någonstans att fika å de fick bli våfflor.
Gick en sväng till sen blev de för kallt så vi åkte hem.
Slängde Maja i säng sen skulle vi kolla på film. Några minuter in i filmen känner jag hur jag börjar få as ont i revbenen. Det gör ondare och ondare och efter en stund kan jag knappt sitta stå eller ligga. Jag får panik och häller upp ett kokhett bad. Lägger mig där ca 5 min sen upp å direkt i säng. Får 2 alvedon och 1 ipren av Fredrik å efter en liten stund släpper de. Skönt, så jag somnar direkt.
Idag är jag lite öm i revbenen. Vad fasen kan detta vara? Jag har haft det så någon gång innan men inte alls lika smärtsammt. Hmm jaja de ger la sig.

Till er som har barn: Visst var/är det skönt när dom va riktigt små och bara låg där man la dom.? Man behövde/er inte vara orolig för någonting. men man tycker att dom är ganska tråkiga när dom bara ligger där.Sen lär dom sig att vända sig, lite farligare för man kan inte lämna dom själv i soffan längre. Sen börjar dom ta sig framåt åla eller krypa. å då får man passa sig lite med saker. Efter de så börjar dom sitta å då får man också passa sig för soffkanter mm. Sen när dom börjar så så blir de ju katastråf för så börjar dom nå grejer. Tar allt dom kommer åt å stoppar i munnen. Sen börjar dom gå å då samma sak där att man får flytta på grejer. Dom lär sig också att klättra upp i soffan någon gång där å de blir riktigt farligt om dom kan gå och klättra för de blir spring i soffan så man kan inte längre lämna dom själv i vardagsrummet. Ja å sen så börjar som klättra upp på andra möblen så som tv-bänk å de lärde sig Maja igår. Helt livsfarligt. Men det va inte de västa. För idag så satt hon på köksstolen och va påväg upp på bordet när jag kom. Nu kan man ju inte låte henne vara själv någonstans förutom i sitt rum.
Så fy vad skönt det är när dom är så små och bara ligger så man slipper oroa sig för vart dom är och vad dom gör.

Nu sitter hon iaf snällt i soffan och tittar på Igglepiggle.
Å jag ska väl fortsätta städa lite.
Ha en fortsatt bra dag.









INTE OKEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0