Hit&Dit,Bort&Fram

Godmorgon!

Hur har ni det nu efter jul? Trötta på julmaten? Det är jag vill jag lova. Det räcker att äta den en gång sen är jag riktigt trött på de. Det är de som är så konstligt för innan julen så sängtar man jätte mkt efter maten, men man tröttnar direkt efter att man har ätit den.
Vi har iaf haft en jätte bra och mysig jul.
På julafton va vi hemma på eftermiddagen och firade med pappa. Vi fick jätte fina julklappar allihopa.
Efter kalle åkte vi till mamma. Där blev det också lite julmatsplock. i fick också träffa tomten, ja trodde att M skulle vara jätte rädd men de va hon inte. Lite pip i början men sen skulle hon ha alla julklappar som tomten hade.
På mammas sida så lottade vi om vem man skulle köpa julklapp till så där fick man inte så många klappar. Jag fick bara 1:(
Men men ja får sluta bli som ett litet barn nu.
Julafton tog slut och det blev juldagen. Ja å M vaknade tidigt så vi kollade lite på hennes nya Igglepiggle film. Sen kom jag på att mellandagsrean började så vi sprang in till fredrik å sa att mediamarkt hade 20% rabatt. så vi åkte iväg ja klockan va väl 9. det va ganska mkt folk när vi kom men vi sprang bort till spel avdelningen men Kinect hyllan va tom. Det kom fram en som jobbade där å frågade om vi behövde hjälp så ja frågade om dom inte hade några mer Kinect. Nej sa hon men så såg hon ett på personaldisken så de fick vi. GÖTT! Jag har tjatat om de ganska länge nu men det har inte varit någon första prio direkt men ja fick ju passa på nu när det va billigare.
Hem å spela och de funkar riktigt bra. Pappa och Andreas1&2 kom hit så vi käkade upp den sista julmaten. Spelade en del kinect gjorde vi mä.
Efter dom hade gått hem åkte vi ut till Fredrik pappa. Där fick vi som tur inte julmat utan lite glasstårta och lite julklappar. Maja fick ett Igglepiggle set till sängen :)
Åkte hem och kollade på twilight 1&2. riktigt bra filmer. Ja fattar inte varför vi inte sett dom tidigare. igår åkte vi till farmor och käkade lutfisk! Det bästa på hela julen. Va bara där en snabb sväng för sen skulle vi till Fredriks mamma å där fick vi julmat! Maja fick ett årskort på leo´s av Frida å marita. Så nu kan vi åka dit hur mkt vi vill.
Åkte hem å kollade på twilight 3. Inte lika bra som dom andra å det va inget bra slut så nu väntar jag spännt på att nästa film ska komma! I november!!!!! 
Så nu har ni fått en kortfattat inlägg om hur våran jul har varit. 
Nu ska ja gå ner å ta tvätten.

Bilder kommer senare idag. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0