Borta bra men Hemma bäst!

Efter att ha varit borta några dagar börjar man få hemlängtan.
Jag kan ju säga att de va tur att Maja va mä annars hade ja nog aldrig åkt.
Men de har varit riktigt kul att träffa alla igen efter ca:10 år.
Så va får väl ta å berätta va vi har gjort.

Resan upp:
Vi åkte från trandared ca: 10.40 å vi åkte å åkte å åkte tog en pause vid braehus för att käka.
Sen åkte vi vidare. Maja va jätte redig i bilen,
Tog en liten avstickare i finspång för att hälsa på Benny :)
Åkte till nyköping för att träffa Sandra och lämna majas gamla bilstol, Bebis väntas i mitten på juni:)
Sen va de raka vägen till mormor i alunda.
Såklart blev de något med stopp för majas skull.
Men jag är så stålt över maja för att hon klarade ca:50 mil utan nästan något gnäll.
kl 20.30 va vi framme hos mormor. Världens ände känndes de som.
Hos mormor gjorde vi inte så mkt satt mest å pratade hela dagarna å dom va så förvånade över Maja för hon va inte ledsen en enda gång å då va vi där lör kväll till mån dag å jag är riktigt förvånad själv.

På måndag eftermiddag sa vi hejdå till mormor och Björn och åkte till min moster i stockholm.
Tänk vi körde inte fel en enda gång :)
De va lite skillnad att komma till jenny för hon bodde ju lite mer centralt än va mormor å björn gjorde :D
Så de va en annan ljudnivå kan man säga sen har ju hon en son Malcom på 4 år.
Min andra morste Mimmi och hennes två döttrar kom också så de va kanon kul :)
Men med 3 barn i en lägenhet gjorde att maja blev lite stressad å ville absolut inte sova så jag å mamma gick ut en sväng.
Gick till en galleria och kikade lite. Maja fick en tunika och leggins av mamma från polarn å pyret sen fick hon en tunika och ett par skjorts av min från H&M.
Eftersom Maja somnade vi 18 tiden i vagnen och sov ca 1 timme va de inte lätta att lägga henne vid halv 9 så hon fick sitta uppe med oss å kolla tv å tjöta :)
Maja sov inte alls bra den natten i resesängen så hon fick ligga jämte mig på en 90 madrass:d så de va inte jätte gott om plats.
Dagen efter vaknade ja å mådde skit! Världens huvudvärk och ont i halsen.
Så de fick bli att va inne hela dagen, Mamma va ju på kurs å jenny jobbade så vi va helt själva.
Men när jenny å malcom kom hem gick vi en sväng till en park mend världens största lekplats tyckte jag:D
 Efte lite lek fick vi gå hem igen för mammas kurs va klar.
Kom iväg runt 16.50 och va hemma 21.45 lite skillnad på dit å hemresa :D
Fy va skönt det va å komma hem!
Å nu sitter vi här i sängen å ska snart gå upp å äta frukost.

Här kommer lite bilder från våran resa.

Puss&Kram


KladdMaja:) Gamlamormor sa att ja fick äta själv å då ska ja äta själv!
tallriken som jag hadde slängde ja ner på golvet å den gick i 2 bitar.

Jag å Björn myser i soffan:)

4 generationer

kul å åka bil :)

Läskigt att åka i tunnel :)

Jag påväg till stockholm

Moster jenny i parken

Moster Mimmi Malcom och Vera

Maja och Edit

Mamma/mormor

Från Mormor                                   Från mig   

Glad tjej påväg hem :)


Kommentarer
Postat av: Tant Johanna

Guuuud vilka mysiga kort, kan tänka mig att det var en riktigt upptäcksfärd för min lille munke munke =) Vi får ta och luncha nästa vecka. Saknar er! <3

2010-04-28 @ 19:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0