Förlossnings skräck

Idag när ja vaknade började ja tänka på den lille bebisen, att ja längtar så till den kommer ut.
Hur fan ska de gå till, ja tänker då inte föda. jag kan hoppa över just den dagen, Å de e ju smart å komma på de nu.
Jag undrar ju då hur de känns när allt börjar då säger folk de känner du, iofs ett ganska bra svar. men när de väl sätter igång hur länge ska man vänta me å ringa va kan man göra hemma om man har jävligt ont? Vad ska man ha me sig? något man absolut inte får glömma? Ååå sånthär kan göra mig helt knäpp...

Bara tanken att ligga där helt utlämnad å inte veta ett skit om vad som ska hända, Hur ont de kommer å göra, Kommer allt gå bra , kommer man skita ner sig??, lyssnar BM på vad man säger? hur elak kommer ja va mot personal och fredrik? kommer de ta lång tid? Ska man ta nån speciell smärtlindring? vad ska man välja isf? Massa såna tankar snurar runt i huvudet just nu.
De som gör mig mest rädd är nog att jag inte vet hur ont de kommer göra, hade man vetet de hade de kanske vart lättare. sen säger ju folk att de gör jävligt ont. å de e klart de gör men HUR ont?
 Åå de e en hel djungel å vet allt när man e gravid. 
Men bara tänken på att när allt är klart att hålla dedär lilla knytet i famnen gör att all rädsla försvinner, Men det är ju bara i tankarna, Men man får helt enkelt stå ut dom timmarna de handlar om.
Och det är lite svårt att ångra sig nu,
Jag längtar så mkt tills ja har han/hon i famnen

Tankar efter förlossning:
Kommer jag/vi bli en bra mamma/föräldrar?
Kommer allt va klart när den lille kommer hem?
är de nåt vi har glömt införskaffa oss?
tänk om den lille inte tycker om mig?
Hur tar man hand om en liten igentligen? jag har inte en aning. tur att man har föräldrar och kopisar som har barn.

Så nu har ja skrivit av mig lite av min rädsla. ni tycker säkert att ja e hur töntig som hällst å undrar säkert varför vi skaffade barn. Men de ska bli så jäkla roligt och spännande så ni anar inte sen så självklart att de kommer bli svårt å jobbigt.
Men de e detta jag har drömt om, mitt livs äventyr. jag älskar min fredrik och min bebis så oerhört mkt.
Jag kan inte bli lyckligare än va jag är nu..

Nu ska ja hoppa in i duschen för nu är de snart dax att åka å jobba..
ha en trevlig helg å sup inte ihjäl er, ta en vit helg iställer umgås med era kompisar hitta på nåt kul utan alkoholen..
De skadar inte

ha de bra
pussåkram



Kommentarer
Postat av: Lina

Ne du är inte töntig, de är nog många som har såna tankar men alla delar nog inte med sig öppet, de tycker jag är modigt av dig! Jag tror allt kommer gå jättebra och att ni blir superbra föräldrar:) Kram Lina

2009-06-06 @ 21:09:47
URL: http://linaabolin.webblogg.se/
Postat av: Farbror.

Hon kommer alltid ha världens bästa farbror om ni blir dåliga föräldrar, så det är lugnt ;) Alla har massa tankar innan sitt första barn. Helt naturligt. Tror det kommer bli hur bra som helst, så slappna av, andas och ta en dag i sänder. Klart det kommer göra ont, men det är nog förhoppningsvis raskt över. Inget ni kommer ångra iallafall :)

2009-06-08 @ 18:26:59
Postat av: Anonym

du kommer bli en superbra mamma jenny =) och är du orolig så kan man alltid ringa barnmorkan eller förlossningen. =)eller prata med mej =) du kommer glömma smärtan fort, så fort bebis är ute så känner du ingenring. ganska fantastisk. hoppas ni har det bra. tänker på dej/er ibland. puss från oss =)

2009-06-11 @ 22:24:54
URL: http://www.snuttis87.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0