Jul jul, Strååålande Jul....

Ja då var julen över för detta året och det är rätt så skönt faktiskt för det har varit ett jäkla flängande hit och dit.
På julafton åkte vi till Fredriks farmor och farfar och där va majas farfar och hans sambo monica och hennes två bars sen va faster frida där och farbröderna koffe och andreas:) Det var första gången jag firade med Fredriks släkt, Det va lite roligt för alla har ju olika maträtter på julbordet och fredriks farmor hade en broccoligratäng å fy fasen va god den va:) sen kom vi till julklapparna occh i våran släkt har vi traditionern att man delar ut alla julklappar sen öppnar man, Så fick maja ett paket och där sitter jag som ett fån och väntar på att nästa julklapp ska delas ut =S å alla attakerar med att *du får ju öppna* Haha de fattar ja inte ja =D.. Maja fick massa fina klappar, Lite leksaker och en jätte fin tröja av sin farfar där de står *Farfar är min bästis*
Kalle Anka blev de med såklart, det är ju de näst bästa på hela julafton helt klart. Maja sov igenom sin första kalle men de gör ju inget för hon fattar ju inte ändå, men nästa år kanske de kan vara lite kul.
Vid 18 tiden packade vi ner maja och åkte hem till oss och då kom fredriks syskon och fredriks mamma och hennes sambo.
Frida satte igång med att göra GRISgrynsgröt =O som jag inte är ett stort fan av.
Efter lite mys i soffan blev de julklappsutdelning:)  Trodde inte att jag skulle få nåt men de lilla underbara Frida hade allt köpt så jag fick en. Ett jätte fint armband :)
Efter julklappsutdelni´ngen åkte marita och ulf. så då va de bara syskonen och jag å maja kvar:)
Spelade lite rock band lr world tour lr va de nu är vi har =/ Trummorna är ju helt klart svårast.

Juldagen: Åkte vi till farmor och åt lutfisk *mums*.
Trodde att de skulle va mkt folk men kusinerna var inte där så de vlev bara pappa faster lillebror och farmor så det blev väldigt lugnt.
Å självklart blev de julklappsutdelning:) lite presentkort och en Popcorn skål:). Maja fick en fäll av morfar som hon ska ha i vagnen så hon inte fryser nu när de är så kallt, sen fick hon lite kläder och leksaker:)
efter att vi hade varit hos farmor åkte vi till mamma/mormor och åt lite köttsoppa. och där fick vi ochså julklappar:) Maja fick en sakosäck med barbapappa på. Hon sitter jätte bra i den :D

Annandag jul: Blev lugn vi skulle inte till någon lr igentligen skulle vi till mamma men vi tog de på juldagen för att vi skulle få en lugn dag för Majas skull.
Så vi tog en promenad ner till stan och jag fyndade lite på rean:)
På kvällen kom farbror Andreas och Faster frida. Vi åt kinamat för lite omväxlings skull åå va gott de va.
Kolla de på UP teknad barnfilm för er som inte vet. har inte skrattat så mkt på länge åt en film, den va riktigt bra :)

Igår va vi hos min morbror på lite julmiddag, och nu hinner jag inte skriva med för vi ska iväg till johanna och jag måste duscha håret innan men hinner nog lägga upp lite kort:)

Ha en bra dag.pussåkram

Myser i sin sakosäck

Öppnar sin allra första juklpapp:)

Sitter klistrad framför tv:n *michael jackson konsert*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0