Inte alltid kul

Det är inte alltid kul att va gravid NÄR:
-Bebis håller på å busar konstant hela dagarna, 
-Man får ont i rygg ben mage när man har gått lite för mkt
-Man måste gå upp å kissa minst 1 gång varje natt!
-Man inte kan böja sig ner för att tex ta upp nåt från golvet
-Man inte kan ta en cigg/dricka när man är sugen
-Man har halsbränna
-Fredrik inte fattar att det är jobbigt eller att man mår dåligt
-Man inte har några kläder som passar å det är onödigt att köpa nya för det är forkort tid kvar av graviditeten

Det är underbart att va gravid:
-Bebis busar när mamma vill :)
-Man ser ett slut på det och början på något underbart<3
-Man kan äta nästan vad som och man går inte upp något extra
-Man får shoppa massa söta så inte onödiga saker
-Att man slutar röka och förhoppningsvis håller detta efter också ;)
-Man är snygg även fast man har stor mage.

Och nu står det helt still i mitt huvud, men självklart är det helt underbart att va gravid, att veta att det finns ett litet liv som snart ska komma ut i den stora världen.
Min graviditet har varit helt underbar, mådde illa dom första 12 veckorna sen har ja bara haft lite halsbränna och lite värk i ryggen, bara gått upp 6,5 kg.
Trodde att det skulle vara mkt värre tex att man skulle gå upp 20-30 kg å få svullna fötter,händer, samla på sig massa vatten, men så blev det inte för mig.
Jag har mått skit bra, och nu ser ja verkligen framemot att träffa den lille plutten:)

Nu ska ja ner till tvätten sen fixa lite mat.
pussåkram


Kommentarer
Postat av: Johanna V

Åh vad jag längtar tills den dagen jag får en liten bebis i magen :) <3

2009-08-27 @ 04:04:37
URL: http://j.vuorikoski.blogg.se/
Postat av: HeiDi

Å det kommer vara så underbart när den lill* kommit ut å det verkligen sjunker in att det är ens egna lilla dotter/son man har i famnen och att man blivit mamma! Hihi, så glad för eran skull att det snart är dags :D

2009-08-28 @ 01:37:49
Postat av: Farbror.

Sparkar väl för hon vill ut ;)Det är på G nu. Nu måste ni snart bestämma er för namn. Blir det Felicia eller vad de va? Så kan man kalla henne för "Flisan" :D

2009-08-30 @ 11:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0